11. Oma organisaatio

Päivän öljy: Gathering.

"Tiimityö on salaisuus, joka saa tavalliset ihmiset saavuttamaan harvinaisia tuloksia."

Tiesitkö heti rekisteröidyttyäsi Young Livingin Brand Partneriksi, että liiketoiminnan aloittamalla pääset harjoittamaan ihmissuhdetaitojasi ja kasvattamaan työkalupakkia itsesi kehittämiseen? Olet saattanut jo huomata, että ajatus "myyn tässä muutaman öljyn ja tuotteista kiinnostuneet voivat rekisteröityä Brand Partneriksi ja katsotaan sitten, mitä tästä seuraa", ei välttämättä ole kauaskantoista.

Young Livingin liiketoiminnassa voi yllättää, kuinka paljon voitkaan oppia liiketoiminnasta, markkinoinnista, ihmissuhteista ja itsestäsi. Tietenkin yllättää myös se tietotaito, minkä hyvinvoiva elämä sinulle mukanaan tuo. Ihmisistä välittäminen ja helposti monistettavan toiminnan rakentaminen määrittelee, miten pitkälle pääset. Kuten palkkiojärjestelmä osiossa kirjoitettiin:

"Young Living maksaa meille palkkiota tuotemyynnistä sekä bonuksia siitä, miten hyvin pidämme huolta omasta organisaatiostamme."

Jäsenten säilyttäminen

Saatat olla maailman paras suosittelija, mutta jos autat henkilöä avaamaan itselleen tilin ja sen jälkeen unohdat hänet, on hyvin todennäköistä, ettei hän koskaan enää tilaa uudelleen. Hän ei välttämättä pääse sisälle Young Livingin maailmaan. Hän passivoituu tuotteiden käyttäjänä ja ajan kuluessa putoaa organisaatiostasi.
  • Onko tämä tiimistä huolehtimista ja suhteiden muodostamista? No ei ole.

    Tehtäväsi ei ole ainoastaan ohjata jäseniäsi hyvinvoinnin tiellä, vaan olla heille läsnä. Tehtäväsi on auttaa heitä syventämään tietouttaan Young Livingin tuotteiden ja yhteisön parissa. "Arvosta ihmissuhdetta, älä myyntiä".

    Todellinen työ siis alkaa vasta silloin, kun olet rekisteröinyt uuden Brand Partnerin. Tarjoa uudelle tiimisi jäsenelle aina koko menu, opeta häntä etsimään vastauksia ja tutkiskelemaan asioita itsenäisesti, mutta tue häntä hänen matkallaan. Kulje hänen rinnallaan. Haluat hänen tietävän, että olet valmis auttamaan, jos tarvitaan. Varmista, että he osallistuvat iltoihin ja vastaa kaikkiin heidän kysymyksiinsä. Kysy, mikä on kullekin paras tapa oppia. Ota avuksesi 'Uusi Brand Partner -informaatio', siinä on valmiit askeleet uuden jäsenen perehdyttämiseen. Lähetä hyväntuulen viesti. Tai postikortti. Tai lemppari roll-on tai joku muu tuote, joka voisi ilahduttaa häntä.

    Ollaan aitoja ja alkuperäisiä, kuten meidän öljypullot. Palvellaan organisaatiota omia voimavaroja oikein käyttäen, ilolla ja lempeydellä. Ylitetään heidän odotuksensa. Pidetään palvelun taso yhtä korkealla, kuin mitä on tuotteittemme laatu! Me emme ole heitä, jotka kuun lopussa ottavat yhteyttä ja sanovat, että "tee tilaus". Me teemme asiat aivan eri tavalla. Tiedät varmasti, miltä tuntuu, kun ihmiset luottavat sinuun ja arvostavat sinua?

    Ole sinä! Ole aito oma itsesi ja pidä palvelualtis mieli! Aitous ja palvelualttius tulevat varmasti kasvattamaan organisaatiotasi ja tiimiläistesi tilausten määrää, mutta ennen kaikkea saat rinnallesi elämän mittaisia ystäviä.

    • Mitä sellaisia asioita teet, jotka syventävät yhteyttä omaan organisaatioosi?
    • Missä sinun pitäisi petrata omaa toimintaasi?
    • Miten voisit tutustuttaa organisaatiosi jäsenet Young Livingin tuotteisiin vielä paremmin?

    Kuukausitilaukseen eli LR:ään perehdyttäminen

    Ensiksikin, oletko itse kuukausitilaaja? Miksi jokaisen kannattaisi osallistua LR -ohjelmaan? Miten saat selville ihmisten tarpeet? Kerro ihmisille, että LR on valinnainen ohjelma, jonka he voivat niin halutessaan keskeyttää milloin vain. Korosta kuitenkin LR -ohjelman etuja, sillä kukapa ei haluaisi saada kaikkia tarjottavia etuja itselleen?

    Jäsenyyden kääntyminen liiketoiminnaksi

    Brand Partner saa tuotteet jäsenhintaan. Sen lisäksi Brand Partnerilla on mahdollisuus suositella Young Livingin tuotteita kaikille. Kun uudet ihmiset rekisteröityvät Brand Partnerin organisaatioon ja tekevät tilauksen, hän saa siitä kiitokseksi suosittelijabonuksia.

    On hyvä kertoa Brand Partnereille, että liiketoiminta on mahdollisuus, ei vaatimus. Kun Brand Partner tahtoo tutustua lisää liiketoimintaan, lähetä hänelle luettavaksi linkki '4 vuoden ura' -kirjaan sekä #matkasilveriin - valmennukseen.

    Suuri osa organisaatiosi ihmisistä tulevat sanomaan, etteivät ole kiinnostuneita liiketoiminnasta. Se on täysin ok. Mutta ehkä he haluavat auttaa sinua? Kysy ja tarjoa sitäkin mahdollisuutta sanomalla "Kun sinulle tulee mieleen joku, joka voisi olla kiinnostunut tai jos tulee kahvipöydässä keskustelua, niin huikkaa minulle".

    Numeroita ja taulukoita

    Oman organisaation huolehtimisen on tärkeää seurata numeroita ja oman liiketoiminnan kehittymistä! Numerot kertovat totuuden ja ne myös auttavat hahmottamaan, mihin kannattaa keskittyä ja kiinnittää huomiota. Numeroilla on tosi suuri merkitys organisaation kasvattamisessa! Täytän itse taulukoita viikoittain/kuukausittain. Seurantataulukot ovat seuraavilla sivuilla tai 'Tulostettavissa lomakkeissa'.
      • 'Seurantataulukko kuukausi/vuosi'
      • 'Seurantataulukko jalat'


      LR-prosentin kasvattaminen

      Kestävä liiketoiminta ei tule yksittäisten pakettien myymisestä vaan se tulee LR -ohjelmasta. Miten voit kasvattaa LR -%n määrää organisaatiossasi? Lue lisää...

      Yhteydenottoesimerkkejä

      Kannattaa olla avoin ja rohkea oman tiimin kanssa yhteyden pitämisessä. Pidä yhteyden pitäminen yksinkertaisena ja tee/sano se, mitä olet sanomassa. Jos ... Lue lisää....

      Liiketoiminnan tekijäksi

      Ystäväni. Ensinnäkin teit kovasti töitä sen eteen, että sait itsellesi uuden jäsenen organisaatioosi. Ja kun Lue lisää...