8. Vuorovaikutus ihmisten kanssa

Päivän öljy: Valor

"Rohkeus on turvautumista ihmeeseen, joka sisälläsi asuu. Olet enemmän kuin aavistat."

Sinun liiketoimintasi kasvaa, kun kerrot Young Livingistä kokemuksiasi muille. Luottamus tuotteisiin, yritykseen sekä liiketoimintamalliin tulee vahvistamaan luottamustasi myös itseesi, jolloin pystyt auttamaan toisia ihmisiä hyvinvoinnin polulle. Miten teet kertomisesta itsesi näköistä?

Meillä jokaisella on erilaisia uskomuksia. Ensimmäinen askel toisten auttamiseen alkaa sinun omista uskomuksistasi, koska ne heijastuvat organisaatiosi kasvuun.

Tietoinen puhuminen: puhut siitä, mihin uskot.

Sinun sanoillasi on merkitystä. Jokaisella sanomallasi sanalla on vaikutus sekä toisiin ihmisiin että sinuun itseesi. Sanotut sanat vahvistavat (tai heikentävät) niitä uskomuksiasi, tavoitteitasi ja kokemuksiasi, joita tahdot viljellä. Sanoissa on elämä ja kuolema. Jotta sinun ei tarvitsisi perustella valintojasi, puheessasi on oltava vahva vakaumus siihen, että jokainen koti tarvitsee Young Livingin tuotteita. Tämäkin on täysin opittavissa ja se taito paranee harjoittelemalla!

Tässä muutama esimerkki (täytä tyhjät kohdat öljyllä):

  • Kun saat Premium setin, laita ________________ diffuuseriin, jotta nukut hyvää unta.
  • Kun alat laittamaan ________________ lasilliseen vettä, sinulle voi käydä samoin kuin monelle meistä, että vettä tulee juotua enemmän.
  • Kun saat sinun Premium setin, laita tippa ________________ kasvovoiteeseesi ja tuoksuttele aromia käsistäsi. Nauti sen tuomasta rauhaisasta tunnelmasta.
  • Laita roll-on korkki ________________ öljypulloon, näin pystyt helposti levittämään sitä korvien taakse ja ranteisiin, kun tarvitset rentoutumista hektisen arjen keskellä.
  • Laita ________________ rinnalle pohjaöljyn kanssa ennen seuraavaa aktiiviteettia. Se raikastaa ja antaa voimaa liikkumiseen.
  • Tämä harjoitus sisälsi kaksi asiaa:

    • Opit ehdottamaan tiettyä öljyä perusasioihin arjen keskellä.
    • Opit puhumaan jo sillä tavalla, että ihmiset tulevat mukaan käyttämään tuotteita. Missään kohdassa ei sanota JOS, vaan joka kohdassa on KUN.

    YHTEYDENOTTO

    Miten otat yhteyttä ihmisiin, jotka ovat LISTAllasi? Itse uskon vilpittömään ja avoimeen yhteyteen. En koskaan lähetä massaviestiä, vaan muokkaan valmiita viestejä (joita on muistiinpanoissani) juuri kyseiselle henkilölle sopivaksi. Miksi? Koska toimin niin, miten tahtoisin ihmisten toimivan minun kanssani.

    • Kun otan yhteyttä ihmisiin, tutkin listaani. Sieltä valitsen heidät, joihin tahdon juuri nyt ottaa yhteyttä. Otan yhteyttä joko somen kautta, whats app/viesteillä tai soittamalla, riippuen siitä, mikä on yhteydenpitotyylimme.
    • Joillekin laitan ihan perus "mitä kuuluu"? Joillekin kysyn suoraan, kiinnostaako tutustua tai TIEDÄTKÖ KETÄÄN, JOTA VOISI KIINNOSTAA? Yhteydenotto ei ole koskaan samanlainen, koska jälleen kerran teen työni samoin kuin tahtoisin ihmisten toimivan minun kanssani.
    • Parasta on se, kun ihmiset ottavat suoraan yhteyttä. Ja niin he ottavatkin, kun olen ollut esillä ja sanonut, että otapa yhteyttä sitten, kun sinua kiinnostaa, tai kun tiedät jonkun, jota kiinnostaa. Tämä työ on pitkäjänteistä ja johdonmukaista tekemistä, jos haluaa olla täyttämässä Young Livingin missiota "Young Livingin tuotteet jokaiseen kotiin."

    Yhteydenoton tavoitteet

    1. Ole palveluntarjoaja. Kysy avoimia kysymyksiä ja selvitä ihmisten tarpeet.

    2. Ole kiinnostunut, ei kiinnostava. Rakenna luottamusta kuuntelemalla eikä dominoimalla (kertomalla tarinoita itsestäsi).

    3. Ole itsevarma. Sinä voit valita keskustelun äänensävyn. Itsevarmuutesi, avoimuutesi sekä positiivisuutesi paistaa läpi ja usein vastapuolen keskustelija tarttuu samaan energiaan.

    4. Ole myötätuntoinen. Missä asiassa sinä olet haavoittuvainen? Mihin asioihin ihmiset voivat samaistua? Ihmiset kiinnostuvat ensin sinusta ja sitten vasta tuotteista.

    5. Ole selkeä. Tuo viestisi esille selkeästi. Kun tahdot jutella Young Livingistä, kerro se.

    Jos minä, niin miksi et sinäkin?

    Jos minä, niin miksi et sinäkin - toiminta-ajatus on laajasti käytetty verkostomarkkinointialalla, koska se yksinkertaisesti toimii. Se on yksinkertainen kutsu toiselle tulla tutustumaan tarjontaan.

    Esimerkkejä:

    • Hei Anna, näin just instastoorista, että sun poika jäi kotiin toipumaan ja että teillä on ollut haastava syksy. Pystyn täysin samaistumaan, koska sellaista meidän arki oli pari vuotta sitten. Silloin ystäväni tarjosi minulle ______________ öljyä hyvinvoinnin tukemiseen ja se teki ison muutoksen arjessamme! Jos lähetän sinulle lisäinfoa, olisitko kiinnostunut?
    • Moikka Ella! Kerroit viime kokouksessa miten hektistä ja stressaavaa arkenne on ollut. Sitä se on meillä kaikilla välillä, mutta tärkeää on, että arki pysyy kuosissa. Mä itse käytän päivittäin ______________ öljyä, koska sen tuoksu rauhoittaa ja rentouttaa, kun tuntuu että elämä kaatuu päälle. Haluatko, että tuon sinulle näytteen seuraavaan kokoukseen?
    • No moikka Liisa. Säkin oot alkanut urheilemaan!!! Ihan huippua. Mä käyn juoksemassa 2-3 kertaa viikossa ja ai että kun tykkään! Onko ollut lihakset kipeenä :)? Jos on, haluatko kokeilla ______________ öljyä rentouttamaan niitä? Mä itse käytän joka juoksun jälkeen ja ai että ku rakastan sitä viilentävää ja rentouttavaa tunnetta. Voin lähettää sullekin näytteen, niin pääset kokeilemaan?

    Auttoivatko nämä esimerkit?

    Kutsu hyvinvointi-iltaan / tapahtumaan

    Sosiaalinen media on mahtava työkalu liiketoiminnalle! Sinne kannattaa postata tietoa tulevista tapahtumista ja tilaisuuksista. Muistutan kuitenkin, että se ei ole vielä tarpeeksi. Se ei ole vielä henkilökohtainen kutsu.

    • Kutsu: Kirjoitettu tai puhuttu kutsu jollekin tulla jonnekin tai tehdä jotakin. Henkilökohtainen kutsu taas tekee kutsutun sekä halutuksi että arvostetuksi.

    • Promoaminen: Toiminta, joka tukee tai edesauttaa kutsuun sitoutumista. Tapahtumia promotetaan, jotta ihmiset huomaavat ne.

    Tarvitaan sekä yleisiä kutsuja että henkilökohtaisia kutsuja. Sosiaalisen median algoritmiin ei kannata luottaa, koska postauksesi ja tapahtumasi ei näy aina edes seuraajillesi. Henkilökohtaisen kutsun ihmiset näkevät ja noteeraavat ja sitä kautta voit siirtää heidät katsomaan lisätietoja yleisestä kutsusta/tapahtumasta. Yleensä ihmiset tarvitsevat 10-14 päivää kalenterointiaikaa. Joten täytä oma kalenterisi hyvissä ajoin, tee kutsu ja aloita kutsuminen ja promoaminen.

    Esimerkkejä:

    • Moikka Saara! Nähtiin kaupassa ja siellä mainitsit, että tarvitset vapaailtaa arjen keskeltä! Ymmärrän täysin, ja siks halusin laittaa sulle viestiä, että järjestän hyvinvointi-illan eteeristen öljyjen parissa x-päivänä. Tutustutaan ja kokeillaan eteerisiä öljyjä rentoutumiseen ja virkeyden lisäämiseen sekä kaikkeen siltä väliltä. Jos aikatauluusi sopii ja olet kiinnostunut osallistumaan, voin laittaa lisätietoa. Miten ois, tulisitko?
    • Heips Siiri ja voi että teillä on ihana pikkuinen! Onneksi olkoon! Katsoin juuri facebook-postauksesi, että monia unettomia öitä jo takana ja energia ihan nollassa. Tiedän tunteen <3, ja siks ajattelin heti laittaa sulle viestiä, että ootko löytänyt jo apua vai kiinnostaisko sua osallistua meidän 'Äidit ja arki' -hyvinvointiwebinaariin, jonka pidän ensi viikolla? Mulle äidit ja äitien hyvinvointi on niin lähellä sydäntä, joten oli heti laitettava sulle viestiä! Haluatko saada linkin ja tulla kuuntelemaan?
    • Moikka Katja. Eilinen jalkapalloharkoissa käyty keskustelu taloudellisista haasteista jäi pyörimään mieleeni. Tiedän, miltä susta tuntuu, koska me ollaan käyty sama läpi. Tuntuu, ettei ole ulospääsyä, kunnes meidän ystävä kertoi mulle Young Livingin liiketoiminnasta, johon itse aikoinaan tartuin ja se on muuttanut taloudellista tilannettamme täysin. Ajattelin, että kerron sullekin, jos sua kiinnostais siihen tutustua ja jos haluaisit katsoa, voisko tämä olla sinunkin juttusi? Voitais mennä vaikka kahville ni kerron sulle lisää.

    Miten sinä kutsut?

    Kuten näet, yhteydenotto tapahtuu siellä arjen keskellä ilman mitään sen suurempaa valmistelua. Se on aitoa kiinnostusta ja avun tarjoamista toiselle ihmiselle. Alla on monta kohtaa, josta saat lisätyökaluja ja informaatiota yhteydenottoon:

    Aito kiinnostus

    Miten herätetään ihmisten mielenkiinto Young Livingin tuotteita kohtaan? Miten saat pysäytettyä kiireisen ihmisen tai hänet, ketä ei vaan kiinnosta? Lue lisää....

    Yhteyden rakentaminen toiseen ihmiseen tai yritykseen positiivisella pohjalla on yksi upeimmista taidoista, joita voit oppia verkostomarkkinoinnissa. Oikeastaan koko elämässä! Lue lisää...

    Löydä auttajia

    Ympärilläsi on ihmisiä, jotka haluavat auttaa liiketoimintasi kasvattamisessa. On ihmisiä, jotka rakastavat tuotteita tai haluaisivat testata tuotenäytettä. Lue lisää...


    Ei-vastaus

    Sinun ja minun mielestä kaikki tietenkin tarvitsevat Young Livingin tuotteita arjessaan, mutta totuus on, että sinulle tullaan sanomaan "EI"/"Ei kiinnosta". Ja kyseinen henkilö voi jopa olla hän, jota suuresti arvostat. Lue lisää...

    Kun ihmiset loppuvat?

    No ihmisethän eivät lopu, mutta se tunne on aito ja sitä ei pidä väheksyä, koska se kertoo jotakin. Se kertoo LÄMPIMÄSTÄ ja KYLMÄSTÄ asiakaskunnasta. Lue lisää...

    6 askelta

    Kuuden askeleen ostoprosessi 1. Ongelman ratkaiseminen. Ennen kuin kukaan ostaa...lue lisää.