Hyvinvointi-ilta

Hyvinvointi-iltaa voidaan viettää monella eri tavalla. Siihen ei ole yhtä ainutta mallia, vaan on yhtä monta tyyliä kuin on tekijääkin. Ilta voidaan pitää niin kasvotusten kuin zoomissa/onlinessa.

Tässä muutamia vinkkejä:

  • Illan kokonaispituus voi olla esimerkiksi max. 2 h, josta 45min esittelyä ja loppuaika keskustelua. 4-8 henkilöä on suosituin osallistujamäärä.
  • Teemana joko Premium setti, kodinhoitosarja tai joku muu inspiroiva?
  • Ota mukaasi esiteltävät tuotteet, tuoteoppaat, hinnastot, osallistujalista, tietokone/puhelin tilinavauksiin, esitteitä ja aloitusoppaita.
  • Kerro omat kokemuksesi. Miksi aloitit? Miksi kerrot Young Livingistä muille?
  • Selvitä ihmisten tarpeet. Mikä muuttaisi heidän elämäänsä?
  • Sinun ei tarvitse tietää kaikkea. Kerro se, mitä tiedät. Jos sinulle esitetään kysymys, johon et tiedä vastausta, kerro selvittäväsi asiaa. Sen takia sinulla on ylälinja. Meidät kaikki. Se lisää luotettavuutta.
  • Vähemmän on enemmän. Aloituspakkauksessakin on jo tarpeeksi opittavaa ja muistettavaa. Miksi heidän kannattaa liittyä juuri sinun organisaatioosi? Mitä annettavaa sinulla on heille? Miten organisaatiosi erottuu muista? Kerro se!
  • Muista kaupan päätös. Kerro ja näytä, miten ja mistä tuotteita saa tilattua.

Itse käytän tällä hetkellä Tunnelmallinen koti ja yhdessä tekemisen ilo - esitystä apunani, kun pidän hyvinvointi-iltaa. Se löytyy 'Tulostettavista lomakkeista'. Sarah Harnishin öljyiltaesimerkki:

Emilian esimerkki YL-illan pitämisestä:

  • Vieraiden vastaanotto, itsensä esittely ja tervehtiminen
  • Tutustun ihmisiin käyttäen mallina jalokiviä. Näin saan tuntumaa siitä, ketkä ovat tulleet paikalle ja ehkä jo vihjeitä, minkälainen ilta on tiedossa.
  • Aloitan ilmoitetun aikataulun mukaan
  • Esittelykierros "Kuka olet ja mikä toi sinut tänne?", osallistujalista kiertää samanaikaisesti
  • Kerron, että esittely kestää noin 30-40 minuuttia. Kerron oman kokemukseni, pääsette kuulemaan Young Livingistä, testaamaan tuotteita, kuulette miten tuotteita saa ja sitten tehdään tilaukset.
  • Kierrätän Stress Away -öljyn. Annan jokaiselle tipan käteen. "Olette jokainen tulleet kiireen keskeltä tänne. Hetki tuoksutellaan ja rauhoitutaan."
  • Esitän 3 kysymystä, jotta tiedän, mitä kukin haluaa tältä illalta: 1. Kuka tarvitsee terveydellistä hyvinvointia? 2. Kuka haluaa elämään lisää sisältöä, kohottaa itseluottamusta, saada uusia ystäviä? 3. Kenen talous on niin kuralla, että ihmettelit jopa, miksi tulit tänne? (Nyt tiedän, millaisia ihmisiä on paikalla ja mitä he tarvitsevat. Näin pystyn auttamaan heitä)
  • Kysyn, kuka haluaa muutosta edellä mainituille alueille? Otan nimittäin mukaani heidät, jotka haluavat muutosta. En pakota, tyrkytä enkä painosta ketään. Tahdon mukaani vain heidät, jotka ovat valmiita muutokseen. Ja lupaan tehdä kaikkeni sen eteen, että he saavat haluamansa muutoksen. Kuljen rinnalla.
  • Kerron 5 lauseella oman tarinani ja miksi olen täällä.
  • Esittelen yksinkertaisimman alun muutokseen: PREMIUM-PAKETTI. Kerron hinnan. Se sisältää 11 eteeristä öljyä ja diffuuserin. Sekä kaikkea pientä extra kivaa. Kerron, että tässä setissä on paras hinta-laatu suhde. Se on tarkoituksella koottu, jotta jokainen saisi parhaan, monipuolisimman ja hyödyllisimmän tavan lähteä tutustumaan Young Livingin tuotteisiin.
  • Puhun ihmisille täysin siten kuin he olisivat jo tehneet ostopäätöksen ja olisivat tilaamassa tuotteet. Automaattisesti jo innostun, koska olen aidosti tästä innostunut!
  • "Nyt mietit, miksi tarvitsisit juuri tuon setin. Ja miten noita öljyjä käytetään?", sanon ja sitten kerron siihen vastauksen.
  • Näytän tuoteoppaasta, että eteerisiä öljyjä käytetään kolmella eri tavalla. Opitte nämä kolme tapaa kohta ja sitten osaatte jo käyttää 200+ YL eteeristä öljyä!
  • 1. Tuoksuttelu. Kierrätän Peppermintiä (kämmenelle kupiksi), kerron sen hyödyt ja vaikutukset. Kerron öljyjen aitoudesta, diffuuserin käytöstä, tuoksuttelun merkityksestä
  • 2. Paikallisesti. Kerron laimennuksesta, V6-pohjaöljystä, kierrätän myös Thieves/Blue Relief/RC -öljyn.
  • 3. Sisäinen käyttö. Jos mahdollista, maistatan Orange Plus -vettä. Kerron, miten Plus-öljyjä voi käyttää keittiössä. Näytän tuoteoppaasta loput Plus-öljyt.
  • Kaikissa käyttökohdissa kysyn kysymyksiä: "Kuka haluaa herätä virkeänä? Kenellä on lihasjumeja? Kuka jo juo sitruunavettä? Kuka haluaa kunnon yöunet? Kenellä on töissä liian kiire jne… kysymysten kautta ihmiset näkevät tarpeen tuotteille ja se johtaa siihen, että he automaattisesti nyökyttelevät ja ottavat jo Premium-pakkauksen omakseen.
  • Tärkeää on AINA puhua "viivan yläpuolella", eli hyvinvoinnista, muutoksesta, elämänilosta, elinvoimaisuudesta, tuotteiden monipuolisuudesta, siitä, miten tuotteet nostattavat hyvää oloa entistä korkeammalle! Sillä ei ole väliä, mistä ihmiset lähtevät liikkeelle, sillä on väliä, mihin he haluavat mennä. Joten puhuessamme terveydestä ja hyvinvoinnista se myös lisääntyy!
  • Sitten kerron, miten ja mistä tuotteita saa. Kerron myös, miksi Young Living on verkostomarkkinointi. Kerron tiimimme toiminnasta, tuesta ja ihmisistä, fb-ryhmistä jne.
  • Kerron, miten he saavat Aloittajan ABCn, jossa on paljon vinkkejä ja ideoita. Kerron, että soitan heille/tavataan, avataan heidän pakettinsa yhdessä. Olen yhteydessä 2-4 kertaa ennen seuraavaa tilauspäivää, jotta voidaan lopettaa LR-tilaus ellei hän haluakaan enää tilata. Tai jos hän haluaa jatkaa tilaamista, kun toivelistalle on kertynyt uusia tuotteita.
  • Kerron LR-tilauksesta ja sen hyödyistä. Kerron YLn tarjoamasta vapaudesta - jokainen saa itse päättää, mitä haluaa.
  • Kerron liiketoimintamahdollisuudesta. "Tulet rakastumaan näihin tuotteisiin etkä varmastikaan malta olla löydöstäsi hiljaa. Ystäväsikin haluaa nämä tuotteet - miten autat heitä eteenpäin? Miten myös sinulla on mahdollisuus saada tuotteet ilmaiseksi?"
  • 2. kuukautena voidaan ottaa käyttöön "Rakkautta Suolistolle" -ohjelma ja 3. kuukautena teillä on jo selvät sävelet siitä, mitä haluatte tilata.
  • Sitten avataan tili heidän kanssaan, jotka haluavat hypätä mukaan. Se tehdään tietokoneella tai puhelimella.
  • Tilauksen teko.
  • Juttelen myös heidän kanssaan, jotka eivät halua avata tiliä, ja kysyn, mitä he etsivät, miksi ei kauppoja syntynyt? Sovin jatkosta, miten toimitaan.
  • Toivotan uudet jäsenet lämpimästi tervetulleeksi tiimiin ja kerron iloitsevani tulevasta yhteisestä ajasta Young Livingin parissa!
  • Illan päälle tai seuraavana päivänä laitan tekstiviestin kaikille osallistujille ja kiitän heitä heidän ajastaan.